Relevance lost : the rise and fall of management accounting
著者
書誌事項
Relevance lost : the rise and fall of management accounting
Harvard Business School Press, c1991
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
First published in 1987
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
"Relevance Lost" is an overview of the evolution of management accounting in American business, from textile mills in the 1880s and the giant railroad, steel, and retail corporations, to today's environment of global competition and computer-automated manufacturers. The book shows that modern corporations must work toward designing new management accounting systems that will assist managers more fully in their long-term planning. It is the winner of the American Accounting Association's Deloitte Haskins and Sells/Wildman Award Medal. It is also available in hardcover.
目次
- 19th-century cost management systems
- efficiency, profit, and scientific management 1880 - 1910
- controlling the multidivisional organization, general motors in the 1920s
- cost management to cost accounting, relevance lost: cost accounting and decision making, academics strive for relevance: the 1980s: the obsolescence of management accounting systems
- the new global competion new systems for process control and product costing
- performance measurement systems for the future. 1
「Nielsen BookData」 より