Can we teach intelligence? : a comprehensive evaluation of Feuerstein's Instrumental Enrichment Program
著者
書誌事項
Can we teach intelligence? : a comprehensive evaluation of Feuerstein's Instrumental Enrichment Program
Lawrence Erlbaum Associates, 1991
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p.199-203) and indexes
内容説明・目次
内容説明
This compelling book provides one of the most comprehensive and detailed evaluations of a very popular cognitive skills course -- Reuven Feuerstein's Instrumental Enrichment Programme. Feuerstein claims that his program, a model for diagnosing and remedying cognitive deficiencies in poor attainers, can equip pupils with the basic prerequisites of thinking, thereby enabling them to become more effective learners. Combining innovative and traditional experimental techniques, this text analyzes both teacher and pupil outcomes on a wide range of issues including abilities, accomplishments, and behavioral characteristics. The implications of the study are set against theoretical and practical issues involved in other popular intellectual skills training programs. "Real world" concerns that have been largely ignored by research literature are addressed, as are their effects on the teaching of thinking skills.
目次
Contents: Introduction. Teaching Cognitive Skills -- Issues Past and Present. Feuerstein's Beliefs, Theories, Assessment Model and Intervention Programme. Instrumental Enrichment Evaluation Design. The Pupils. The Teachers. Review and Discussion of Main Findings. Wider Implications.
「Nielsen BookData」 より