Robert Rauschenberg : the silkscreen paintings, 1962-64
著者
書誌事項
Robert Rauschenberg : the silkscreen paintings, 1962-64
Whitney Museum of American Art , Bulfinch Press, 1990
- : Bulfinch : cloth
- : Whitney : paper
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"This catalogue was published in conjunction with the exhibition 'Robert Rauschenberg: the silkscreen paintings, 1962-64' at the Whitney Museum of American Art, New York, December 7, 1990-March 17, 1991"--T.p. verso
内容説明・目次
内容説明
In the early 1960s, Rauschenberg made an abrupt change from the Combines and Assemblages that had earned him the reputation of "enfant terrible" of the art world. The result was a number of canvases, many of enormous size, that were created by using silkscreened images from magazines and his own photographs. Whether black and white or in vibrant colours, these works brought into play the artist's penchant for an intermingling of very personal imagery that could be at once sensual, political, theatrical or erotic. Roni Feinstein, curator of the major exhibition of these works at New York's Whitney Museum of American Art (December 1990 to March 1991), has written a text which is complemented by an essay by "New Yorker" art writer Calvin Tomkins.
「Nielsen BookData」 より