Wordsworth and the motions of the mind
著者
書誌事項
Wordsworth and the motions of the mind
(American university studies, Series IV . English language and literature ; v. 93)
P. Lang, c1989
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [223]-227
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Every great Poet is a Teacher; I wish to be considered as a Teacher or as nothing. So wrote William Wordsworth in 1808. This book examines the poet's several methods and aims as a teacher in a variety of his poems; his trust in, and high expectations for, his reader's mental activity; and his part in a significant shift in artistic taste and awareness which still affects us all. It is a study of a great poet's lifelong effort, as he said, to teach as Nature teaches by setting the human mind in motion.
目次
Contents: Wordsworth's determination to teach as Nature teaches. His confidence in the human mind and his constantly varying methods of posing intellectual challenges to readers. His role in shaping modern taste and criticism. No previous critic has undertaken such an analysis of the poet's pedagogical philosophy and methods in the works of a very productive artistic lifetime.
「Nielsen BookData」 より