Gender and policy in English education : schooling for girls 1902-1944
著者
書誌事項
Gender and policy in English education : schooling for girls 1902-1944
Harvester Wheatsheaf, 1991
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 159-164
Includes index
内容説明・目次
内容説明
A study covering the experience of girls in schools up till the 1944 Education Act. It assesses how ideas of femininity and gender were incorporated into the aims of education for girls, how Boards of Education made decisions regarding girls and the effects of teachers and the curriculum.
目次
- Part 1: Education, sex and gender
- education and equality
- gender and methodology
- policy, aims and intentions in education. Part 2 Schooling for girls - defining the aims: the aims of education
- the idea of the curriculum
- "woman" and femininity
- psychology, gender and femininity. Part 3 The Board of Education: the role of the Board
- structure and operation
- power and decision-making
- educational principles and gender debate
- practical decision-making
- the School Certificate and the Group IV controversy. Part 4 Teachers and other authorities: teachers or "mere ciphers"?
- Local Education Authorities. Part 5 The curriculum: curricular preconceptions
- curricular prescriptions. Appendices: Memorandum submitted by the NUWT to the Board of Education Departmental Committee on "The Teaching of Domestic Science in Public Elementary Schools, 1939"
- women's occupations
- recommendations of the Consultative Committee from the report on "Differentiation of the Curriculum for Boys and Girls Respectively in Secondary Schools".
「Nielsen BookData」 より