Management in France
著者
書誌事項
Management in France
Cassell Educational, c1991
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
This is a study of French management structures and practices which draws on research and first-hand interviews with French managers to provide an analysis of the nature of management in France, placing it in the social and cultural context of the country. The authors examine the position of the French cadre and his typical education and career development. The formal nature of work relations and the rituals obtaining in French business life are analyzed and set against the role of senior executives, their routes to top management positions and their influence on the company ethos. The book goes on to look at the corporate culture of four leading, but very different, French companies: Michelin, L'Air Liquide, L'Oreal and Carrefour. General management attitudes to labour relations are also covered. Finally, the authors provide an overview of the distinctive features of French management, future trends and perceptions of the changes that the single European market will bring.
「Nielsen BookData」 より