'I ought to, but...' : a philosophical approach to the problem of weakness of will in education
著者
書誌事項
'I ought to, but...' : a philosophical approach to the problem of weakness of will in education
NFER-Nelson , Distributed by Humanities Press, 1982
- pbk.
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 227-232
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Exploring the complex relationship between moral judgement and action, this book gives an educational perspective to the long-standing philosophical debate on `weakness of will'. Its conclusions concern the central issues of the teaching of moral education, and have wide implications for teaching and learning across the curriculum.
「Nielsen BookData」 より