Shakespeare : the theatre-poet
著者
書誌事項
Shakespeare : the theatre-poet
Clarendon, 1991, c1988
大学図書館所蔵 全18件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
How subject to interpretation is Shakespeare? The valid options his plays afford can seem infinite; yet in fact they are not. This book seeks to come fully to terms with Shakespeare's openness to interpretation while respecting the primacy of his creative presence. It sees Shakespeare the theatre-poet as making theatre not only by outlining an imaginary world but by providing guidelines for its enactment and reception, implying in each of his plays a distinctive
rapport between the playwright, the players, and the playgoers. These guidelines may be discerned through a study of the range and limits of the options that a given text affords. The book studies a variety of plays in this way, especially Hamlet, Othello, King Lear, and Macbeth. By doing so it seeks to
provide an aesthetic for Shakespeare's theatre-poetry, one that includes the author along with the actors and the audience in the event that occurs when a play is performed.
「Nielsen BookData」 より