Beethoven's ʿAppassionata' sonata
著者
書誌事項
Beethoven's ʿAppassionata' sonata
(Studies in musical genesis and structure)
Clarendon Press , Oxford University Press, 1991
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
この図書・雑誌をさがす
注記
Includes bibliographical references (p. [198]-202) and index
内容説明・目次
内容説明
This study focuses on the manuscript sources for one of Beethoven's most popular piano sonatas, the OP 57 in F minor, known as the "Appassionata" (1804-05). It presents transcriptions of all the known sketches for this work and evaluates them in terms of their specific stage of evolution and their relationship to the final version. The initial chapters, which incorporate the analytic vocabulary proposed by Jan LaRue, summarize salient points for each movement, and serve as a basis for the sketch discussions. The detailed sketch analysis explores such topics as harmonic rhythm, phrase structure, and climax planning. Facsimile reproductions of the sketches allow scholars to compare the transcriptions with the originals. The author also examines significant revisions of the finale in the autograph.
目次
- Introduction
- Part I: The Final Version: Overview and First Movement
- Second Movement
- Third Movement
- Part II: The Source of the Sketches: The Sketchbook Mendelssohn 15
- Part III: The Sketches: Overview and First Movement: Exposition
- First Movement: Development Recapitulation
- First Movement: Coda
- Second and Third Movements
- Part IV: The Autograph: Overview and revision in the Finale
- Part V: Transcriptions and Facsimiles: Preface
- Transcriptions
- Facsimiles
「Nielsen BookData」 より