Rocking around the clock : music television, postmodernism, and consumer culture
著者
書誌事項
Rocking around the clock : music television, postmodernism, and consumer culture
Routledge, 1991
- : pbk
並立書誌 全2件
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint (2nd work). Originally published: Methuen , 1987
Bibliography: p181-185
Includes index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
: pbk ISBN 9780415030052
内容説明
Ann Kaplan examines the cultural context of MTV and its relationship to the history of rock music. The first part of the book focuses on MTV as a commerical institution. In the second, Kaplan identifies five distinct types of video. There are detailed analyses of videos by Bruce Springsteen, Billy Idol, Paul Young, Madonna, Tina Turner, Pat Benatar, Annie Lennox, and Aretha Franklin, and discussion of many more. Kaplan focuses particularly on gender issues in videos by both male and female stars.
- 巻冊次
-
ISBN 9780416333701
内容説明
Kaplan examines the cultural context of MTV and its relationship to the history of rock music.
「Nielsen BookData」 より