Tangled hierarchies : teachers as professionals and the management of schools
著者
書誌事項
Tangled hierarchies : teachers as professionals and the management of schools
(The Jossey-Bass education series)
Josey-Bass Publishers, 1991
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 201-224) and index
内容説明・目次
内容説明
Nothing short of a renegotiation of the division of labour between teachers and administrators will ensure the success of current efforts to restructure American schools. This new book explores how this renegotiation can be accomplished - proposing specific changes in school organization that will untangle existing hierarchies and achieve the critical balance between administrative concern for coordination and individual teachers' needs for autonomy. Going beyond short-term compromise solutions, the authors draw on the underlying logic that governs professional relationships within schools. They explain how replacing existing formal structures - for example, structures that govern reporting relationships, decision making, and collective bargaining - with more informal relationships can provide the necessary integration of management decision making at the district, school and classroom levels.
目次
- Introduction - professionals in bureaucracies
- the work of teachers
- autonomy and control
- restructuring the job of teaching
- compensating teachers
- structuring participation
- the changing role of unions
- conclusion - restructuring relationships in schools.
「Nielsen BookData」 より