Learning
著者
書誌事項
Learning
Prentice-Hall, c1992
3rd ed
- :
- : pbk
大学図書館所蔵 全26件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Emphasizing research findings rather than just theories, the third edition of this text surveys the major areas of the psychology of learning. It provides a balanced treatment of animal learning and conditioning with human learning and memory - ranging from instinctive behaviour and reflexes to problem solving and cognition. Catania uses experimental data to illustrate the relevance of basic principles to important human concepts, such as language, memory, self-awareness, freedom of choice and self-control. New features include full chapters, one on evolution and behaviour and one on social learning. Greater emphasis is placed upon such topics as animal cognition, ethology and foraging theory, higher-order classes of behaviour, equivalence classes and biological constraints on learning.
目次
- Part 1 Behaviour without learning: evolution and behaviour
- elicited and emitted behaviour. Part 2 Learning without words: consequences of responding - aversive control
- operants - the selection of behaviour
- discriminated operants - stimulus control
- reinforcement schedules
- respondent behaviour - conditioning
- social learning. Part 3 Learning with words: verbal behaviour - language functions
- psycholinguistics - language structure
- verbal learning and transfer
- remembering
- cognition and problem solving. Part 4 Conclusion: structure and function in learning.
「Nielsen BookData」 より