Outcomes : NVQs and the emerging model of education and training
著者
書誌事項
Outcomes : NVQs and the emerging model of education and training
Falmer Press, 1991
- : pbk
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 144-162) and index
内容説明・目次
内容説明
Jessup's widely acclaimed book provides explanations of the many facets of National Vocational Qualifications: who they are for, why they have been developed, how they work, and the benefits they confer. The author explains how NVQs relate to a wide range of issues in education and training.
目次
- Part 1 New approaches methods and instruments: learning and individuals
- national needs and problems
- national vocational qualifications
- the concept of competence
- statements of competence and standards
- the programme to develop standards and NVQs
- assessment
- the accreditation of prior learning
- credit accumulation and transfer
- the national curriculum
- core skills
- linking education and training. Part 2 The model and its implications: the emerging model
- implications for employers
- implications for futher education and training
- implications for general education
- implications for higher education
- implications for individuals
- the autonomous learner. Part 3 Outstanding issues: the problem of knowledge
- issues for the future. Appendices: the new training initiative - technical implictions Jessup, 1985
- towards a skills revolution - summary and action points CBI, 1989
- classification of competence NCVQ, 1990
- review of validity and reliability in assessment Jessup, 1989.
「Nielsen BookData」 より