Theories of development : concepts and applications
著者
書誌事項
Theories of development : concepts and applications
Prentice Hall, c1992
3rd ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全22件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliographical references: p. 331-348
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
This text introduces students to 22 different theories of development, comparing and contrasting them. A biographical introduction to each theorist is included, along with case studies and examples. The theorists covered range over both the developmental and the environmental traditions. For example, from the former, in the tradition of Rousseau, those covered include Gesell, Piaget and Montessori and from the latter, in the environmentalist/learning tradition, those covered include Mary Ainsworth, Bandura, Erikson and Chomsky.
目次
- Early theories - preformationism, Locke and Rousseau
- Gesell's maturational theory
- ethological theories - Darwin, Lorenz and Tinbergen, and Bowlby
- Montessori's educational philosophy
- Wernenr's organismic and comparative theory
- Piaget's cognitive-developmental theory
- Kohlberg's stages of moral development
- learning theory - Pavlov, Watson and Skinner
- Bandura's social learning theory
- Vygotsky's social-historical theory of cognitive development
- Freud's psychoanalytic theory
- Erikson and the eight stages of life
- a case study in psychoanalytic treatment- Bettelheim on autism
- Schachtel on childhood experiences
- Jung's theory of adulthood
- Chomsky's theory of language development
- conclusiion - humanistic psychology and developmental theory.
「Nielsen BookData」 より