Adolescent life and ethos : an ethnography of a US high school
著者
書誌事項
Adolescent life and ethos : an ethnography of a US high school
(Education policy perspectives)
Falmer, 1992
- : pbk
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Education policy perspectives series"--Cover title
Bibliography: p. 212-215
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Chang provides a description and a cultural interpretation of American adolescent life. Based on anthropological fieldwork among adolescents in a small high school and its surrounding community, this ethnography presents a description of their social life, an interpretation of the cultural ethos reflected in their lives and a discussion of procedural and personal dimensions of conducting ethnographic research.
目次
- Part 1 Doing ethnographic fieldwork. Part 2 Adolesescent life: introduction to a Greenfield adolescent
- Green Lake community
- Greenfield High School
- a typical school day
- adolescent life outside the school. Part 3 Adolescent ethos: getting along with everyone
- being independent
- getting involved
- the duality of adolescent ideals. Part 4 doing ethnogrpahy: reflecting in ethnographic experiences.
「Nielsen BookData」 より