Marketing financial service in Australasia
著者
書誌事項
Marketing financial service in Australasia
Macmillan Company of Australia, 1991
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Australasia marketing texts have tended to concentrate on manufacturing and neglect the whole field of service industries. In particular, the financial services industry has suffered from a dearth of literature. This book aims to fill this need by analyzing the local market and advising the financial planner with sound marketing principles based on knowledge of current local market conditions. It leads the reader through traditional areas of marketing practice but at each stage focuses on the special needs of the financial industry. Most of the chapters conclude with practical exercises and there is an in-depth case study of a financial marketing plan. This book should be of interest to students and those working in banking or finance.
目次
- Marketing strategies and plans
- the investor
- selling skills
- indirect selling
- people management
- direct mail
- advertizing
- product and price
- accounting for sales
- issues - common mistakes to avoid, marketing of bank products
- case studies.
「Nielsen BookData」 より