Conceptual issues in environmental education
著者
書誌事項
Conceptual issues in environmental education
(American university studies, Series XIV,
P. Lang, c1991
大学図書館所蔵 全24件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Based on the contemporary state-of-the-art of Environmental Education (EE), the book deals with some basic conceptual frameworks and methodological foundations of modern EE, within our technological society. The book sets out to stimulate the readers with new ways of thinking, enriching them with new perspectives, images, concepts, associations and outlooks concerning the environment and EE. Under the umbrella of the ecological paradigm, a new metalanguage between various fields of study is explored, striving towards an open-ended synthesis which cuts through science & humanity, through philosophy & practical wisdom. In achieving a clearer picture of the boundaries of EE as a new area of knowledge, the book attempts to formulate a coherent theory of education. Such an endeavor, not achieved thus far, offers a foundation for the development of STES-oriented curricula.
「Nielsen BookData」 より