Themes and dimensions of the national curriculum : implications for policy and practice
著者
書誌事項
Themes and dimensions of the national curriculum : implications for policy and practice
(Books for teachers)
Kogan Page, 1992
大学図書館所蔵 全18件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
The National Curriculum Council has identified a range of cross-curricular issues, from health education to industrial understanding, which are to be incorporated into the National Curriculum framework. This series of essays provides examples of cross-curricular practices in the classroom.
目次
- Does the curriculum match the reality?
- themes and dimensions - icing or spicing?
- environmental education - an instrument of change?
- health education in the National Curriculum - all change or as you were?
- careers education and guidance across the curriculum - making it work for you
- economic and industrial understanding - the mini-market
- adding to the clutter or broadening the experience?
- whither international understanding?
- citizenship in the National Curriculum - a struggle for survival
- equal opportunities within the National Curriculum.
「Nielsen BookData」 より