The Jamaican stage, 1655-1900 : profile of a colonial theatre
著者
書誌事項
The Jamaican stage, 1655-1900 : profile of a colonial theatre
University of Massachusetts Press, c1992
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 325-329) and index
内容説明・目次
内容説明
This work here offers an account of the Jamaican stage, arguably the most prominent theatre of its king in the British colonies through 1900. Errol Hill discusses the struggle to maintain viable professional troupes, and the emergence of an indigenous theatre. He documents the plays written and produced through the end of the 19th century, presenting them against the background of a society emerging in the 1830s from a slave-holding system. He also explores the rituals, festivals, and other forms of entertainment enjoyed by the broad underclass of Jamaicans, most of whom were slave or slave descendants, and who today number over 90 percent of the island's population. By examining the record of theatrical production on the one hand, and the variety of indigenous performance on the other, Hill shows how a synthesis of native and foreign elements has occurred. He calls particular attention to the use of the Creole language, new performance patterns, and the integration of music, dance, mime, and masking. In the Epilogue, he extends his discussion to the anglophone Caribbean which has become politically independent of Britain.
「Nielsen BookData」 より