Social analysis of education : after the new sociology
著者
書誌事項
Social analysis of education : after the new sociology
(Critical social thought / series editor, Michael W. Apple)
Routledge, 1990, c1987
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 193-208
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This monograph directs the sociology of education towards modern cultural theory by means of an examination of basic concepts in the new sociology. The result is a new model for the social analysis of education. The book draws on symbolic and literary theories, arguing that they could constitute the basis for a new critical social theory of education. It also reviews the contributions of Derrida, Barthes, Foucault and others, showing the power critical literary theories have in illuminating the construction of meaning and subjectivity in education.
目次
Part I: Social Analysis and Sociology of Education 1. Revision 2. The Rise and Fall of the New Sociology of Education Part II: After the New Sociology of Education 3. Reorganization 4. Movement 5. Knowledge Part III: Social Analysis of Education 6. Theory 7. Society 8. Education.
「Nielsen BookData」 より