Teachers' career and promotion patterns : a sociological analysis
著者
書誌事項
Teachers' career and promotion patterns : a sociological analysis
Falmer, 1992
- : cased
- : pbk
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 213-230) and index
内容説明・目次
内容説明
There is a heightened interest in, and concern about, the promotion and careers of teachers on the part of Education Departments, teachers' unions and individual teachers themselves. Using a research framework derived from the sociology of occupations, the enquiry reported upon in this book aims to achieve an improved understanding of teachers as an occupational group of state school teachers in Australia. Although the main focus of the book is upon certain aspects of teachers as an occupational force, the research findings and conclusions are also intended to enhance the reader's understanding of the operation of school systems.
目次
- Ways of conceptualizing occupational careers
- the teaching career
- opportunity structure of Tasmanian teachers
- case study of teachers' careers - research design and procedures
- personal and professional characteristics of promoted teachers
- career patterns of teachers
- receptions of the teaching career
- teachers' careers - discussion of results and conclusions drawn.
「Nielsen BookData」 より