Celluloid sisters : women and popular cinema
著者
書誌事項
Celluloid sisters : women and popular cinema
Macmillan, 1992
- :
- : pbk
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 240-241) and indexes
内容説明・目次
内容説明
Taking De Lauretis' proposition that popular cinema is a 'technology of gender' the book explores the representation of women and the readerly activity of female audience members in respect of a group of eighteen films successful at the British box office between 1945 and 1965. A method for the analysis of fictional characters is presented and the discursive context within which contemporary meanings were formed is explored through reference to the press, particularly that addressed to a female readership.
目次
List of Illustrations - Acknowledgements - Introduction: What does 'Popular Cinema' mean to Women? - Popular Forms and Popularity - Popular Cinema in Britain 1945-65 - The Films: Narrative Themes - The Construction and Definition of Female Characters - The Narrative Resolutions of Female Characters - The Film Audience and the Female Reader - Female Readers and the Text - Conclusion - Footnotes - Appendix - Bibliography - Index
「Nielsen BookData」 より