Dangerous enthusiasm : William Blake and the culture of radicalism in the 1790s
著者
書誌事項
Dangerous enthusiasm : William Blake and the culture of radicalism in the 1790s
Clarendon Press , Oxford University Press, 1992
大学図書館所蔵 全26件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [227]-245
Includes index
内容説明・目次
内容説明
William Blake's work presents a stern challenge to historical criticism. Jon Mee's new study meets that challenge by investigating contexts outside the domains of standard literary histories. He traces the distinctive rhetoric of the illuminated books to the French Revolution controversy of the 1790s and Blake's fusion of the diverse currents of radicalism abroad in that decade.
Dangerous Enthusiasm presents a more comprehensively politicized picture of Blake than any previous study. It is supported by a wealth of original research which will be of interest to historians and literary critics alike. Blake emerges from these pages as a `bricoleur' who fused the language of London's popular dissenting culture with the more sceptical radicalism of the Enlightenment. His prophetic books are shown to be less the expressions of isolated genius than the products of a
complex response to the cultural politics of his contemporaries.
目次
- Blake the bricoleur. "Every Honest Man is a Prophet" - popular enthusiasm and radical millenarianism
- "Northern Antiquities" - bards, druids, and antique liberties
- "Forms of Dark Delusion: - mythography and politics
- Blake, the Bible, and its critics in the 1790s
- conclusion - a radical without an audience?
「Nielsen BookData」 より