Approaches to research in second language learning
著者
書誌事項
Approaches to research in second language learning
Longman, c1992
- : pbk
大学図書館所蔵 全86件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
A comprehensive treatment of six major approaches to second language learning in the classroom. The test studies correlational, case study, survey, ethnography, experimental and multi-method research techniques. It also includes illustrative studies, methodological principles and an extended sample study that guides readers in critical evaluation. The book demonstrates the uses and values of both qualitative and quantitative research approaches, reflecting current thinking in research methodology. Case studies allow readers to assess how each method actually works, what kind of information it will provide and the problems which may arise in using that approach. Also addressed are current topics in second language acquisition, such as bilingual education and foreign language learning.
目次
- Part 1 Contexts for L2 research: introduction to L2 research
- some developments in L2 research. Part 2 Approaches to research: correlation approaches
- case-study approaches
- survey research
- ethnographic research
- experimental research
- multisite, multimethod and large-scale research
- researchers, teachers and inquiry
- concluding remarks.
「Nielsen BookData」 より