Image on the edge : the margins of medieval art
著者
書誌事項
Image on the edge : the margins of medieval art
(Essays in art and culture)
Reaktion Books, 1992
- :
- : pbk
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 164-171
内容説明・目次
内容説明
What do they all mean - the lascivious ape, autophagic dragons, pot-bellied heads, harp-playing asses, arse-kissing priests and somersaulting jongleurs to be found protuding from the edges of medieval buildings and in the margins of illuminated manuscripts? Michael Camille explores that riotous realm of marginal art, so often explained away as mere decoration or zany doodles, where resistance to social constraints flourished. Medieval image-makers focused attention on the underside of society, the excluded and the ejected. Peasants, servants, prostitutes and beggars all found their place, along with knights and clerics, engaged in impudent antics in the margins of prayer-books or, as gargoyles, on the outsides of churches. Camille brings us to an understanding of how marginality functioned in medieval culture and shows us just how scandalous, subversive and amazing the art of the time could be.
「Nielsen BookData」 より