Modern American drama, 1945-1990
著者
書誌事項
Modern American drama, 1945-1990
Cambridge University Press, 1992
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全46件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This is the first one-volume survey of American drama, from 1945-1990, comprehensively covering the most exciting and prolific period in its history. Christopher Bigsby takes a fresh look at the major figures who have shaped postwar American drama, exploring the works of Eugene O'Neill, Tennessee Williams, Arthur Miller, Edward Albee, David Mamet, and Sam Shepard. Bigsby also looks at Broadway and at the theatre which geared itself to the experiences of race and gender, examining the works of Lorraine Hansberry, August Wilson, and Marsha Norman, among others.
目次
- Acknowledgements
- 1. The absent voice: American drama and the critic
- 2. Eugene O'Neill's endgame
- 3. Tennessee Williams: the theatricalising self
- 4. Arthur Miller: the moral imperative
- 5. Edward Albee: journey to apocalypse
- 6. A Broadway interlude
- 7. Sam Shepard: imagining America
- 8. David Mamet: all true stories
- 9. The performing self
- Index.
「Nielsen BookData」 より