Applications : remediation, giftedness and creativity, and teacher education
著者
書誌事項
Applications : remediation, giftedness and creativity, and teacher education
(Advances in cognition and educational practice : a research annual, 1)
Jai Press, c1992
- part. B
大学図書館所蔵 全31件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
This is the second part of Volume 1 of the serial publication "Advances in Cognition and Education". It is divided into three principle sections: the remediation of cognitively deficient performance; giftedness and creativity; and teacher education.
目次
- Part 1 The remediation of cognitively efficient performance: cognitive and behavioural analyses of transfer of learning are functionally equivalent, Earl Butterfield et al
- principles of change models in school psychology and education, Mogens Jensen
- teaching for transfer - a programme for remediation in reading, S.A.S. Crawford and J.P. Das
- applications of adaptations of Feuerstein's instrumental enrichment programme in South Africa, Mervyn Skuy and Mantia Mentis. Part 2 Giftedness and creativity: giftedness, creativity and productive thinking - towards a unification of theoretical concepts and empirical research, Manfred Tuecke-Bressler
- gifted women's lives - aspirations, achievement, and personal adjustment, Carol Tomlinson-Keasey and E.U. Blurton
- giftedness, creative efforts and identity - their relationship to one another, Robert Albert. Part 3 teacher education: changing teachers' practice - issues in cognitive education inservice, Marilyn Samuels and M. Anne Price.
「Nielsen BookData」 より