Rejuvenating the mature business : the competitive challenge
著者
書誌事項
Rejuvenating the mature business : the competitive challenge
Routledge, 1992
大学図書館所蔵 全13件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
In this new analysis of success and decline among mature businesses, Charles Baden-Fuller and John Stopford identify the key elements which allow some firms to soar ahead of the competition while others sink into terminal decline. Within the same industry, some firms show a financial performance that is at best adequate, with managers who feel imprisoned by their corporate environment; while others manage to achieve sustained, above-average financial performance and innovate new products and new processes. What are the key factors that differentiate the two? Drawing on a wide range of international businesses and industries, with examples of Japanese, US and European firms, the authors illustrate what it is that enables some companies to innovate, adapt and secure a competitive advantage while others fail. Company size and industry sector do not appear to affect the issue: the ability to innovate and adapt to market conditions clearly does. Some of the stories and examples presented here are surprising and challenge existing theories. Throughout the authors provide a well-researched, up-to-date, new approach to the whole question of corporate turn-around.
「Nielsen BookData」 より