The elusive "I" in the novel : Hippel, Sterne, Diderot, Kant
著者
書誌事項
The elusive "I" in the novel : Hippel, Sterne, Diderot, Kant
(American university studies, Series 1 . Germanic languages and literatures ; 46)
P. Lang, c1987
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 153-161)
内容説明・目次
内容説明
Hippel, author of Die Lebenslaeufe nach aufsteigender Linie (1778-1781), has been widely recognized as one of the best German authors to write in the manner of Laurence Sterne. This study places Hippel in the context of the theory of the novel and historiography in the eighteenth century. It re-examines the relationship between Hippel and Sterne (as well as Diderot), with emphasis on the contrast in the authors' use of narrators and documents. Hippel's indebtedness to Kant is well known, but here his borrowing from Kant's lecture notes is discussed in detail and its relevance to Hippel's theory of the novel shown.
目次
Contents: Hippel's theory of narration and use of documents in his novel Die Lebenslaeufe nach aufsteigender Linie is discussed in the context of Sterne's Tristram Shandy, Diderot's Jacques le fataliste, and Kant's lectures.
「Nielsen BookData」 より