Music theory from Zarlino to Schenker : a bibliography and guide
著者
書誌事項
Music theory from Zarlino to Schenker : a bibliography and guide
(Harmonologia series, no. 4)
Pendragon Press, 1990
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
At last a vast amount of recent scholarship, pertaining to four centuries of theoretical developments including the Baroque, Classical, and Romantic periods, has been organized systematically in a single volume.
In the Dictionary of Theorists, the major section of the volume, individual entries devoted to approximately 250 theorists supply all of the bibliographic information most scholars are likely to require: titles and publication data for eachauthor's treatises and principal articles, as well as titles and locations of manuscripts; lists of translations, facsimile editions, and microfilm copies of each work; a bibliography of articles, books, dissertations, and encyclopedia entries pertinent to an author and his works; and a compilation of modern reviews of the books, translations, and facsimile editions cited. Author, title, and subject indices facilitate access to materials for various research topics in the areas of speculative and practical music theory, and to a lesser yet significant extent, in the areas of acoustics, aesthetics, lexicography, music analysis, musicology, orchestration, and performance practice. Achronology is provided so that the reader may determine at a glance, which authors were active at any point within the centuries covered.
「Nielsen BookData」 より