Popular European cinema
著者
書誌事項
Popular European cinema
Routledge, 1992
- : pbk
大学図書館所蔵 全15件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Popular European Cinema examines the reasons why films that are most popular with audiences in any one European countha are seldom successful eslewhere. Audiences themselves represent diverse class, gender and ethnic identities that complicate th equestoin of national cinema, not least with recent developments in formerly communist Eastern Europe and post-colonialist Western Europe. THrough their individual studies, the contribuitots ehr oven up a new area of study, using the medium of film to fucus a wider discussion of popular European culture.
目次
Contributors: Dudley Andrew, Jose Arroyo, Christian Bosseno, Francois de la Breteque, Thomas Elsaesser, Maria Enzensberger, Michele Lagny, Sue Harper, Jean-Pierre Jeancolas, Carol Jenks, Malgorzata Hendrykowska, Veijo Hietala, Anne Marit Myrstad, Victor Perkins, Heide Schlupmann, Anita Skwara, Tytti Soila, Christopher Wagstaff
「Nielsen BookData」 より