Ezra Pound, Wyndham Lewis, and radical modernism
著者
書誌事項
Ezra Pound, Wyndham Lewis, and radical modernism
Oxford University Press, 1993
大学図書館所蔵 全26件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 197-221) and index
内容説明・目次
内容説明
This book examines the relation between the aesthetic convictions and political opinions of the Anglo-American modernists, focusing on the collaboration of Ezra Pound and Wyndham Lewis. In the years before World War I, Pound and Lewis were the forces behind the Vorticist movement, and edited the avant-garde journal "Blast". Sherry's book asks: how do we account for their simultaneous development of highly experimental forms in verse, prose, and paint, and their
parallel movements in later years toward the German and Italian parties of European fascism? Making use of research on European writers (e.g. Henri Bergson Jose Ortega y Gasset, and Georges Sorel) on Modernism, and proposes an understanding of ideology as a force in the literary
imagination.
「Nielsen BookData」 より