Tourism : principles, practices, philosophies
著者
書誌事項
Tourism : principles, practices, philosophies
J. Wiley, c1990
6th ed
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Now revised and updated for the 1990s, this introduction to travel and tourism covers very phase of the subject - the psychological, sociological, economic and political aspects of the industry. It also describes tourism marketing and research, and presents career options open to students in the field. The new edition retains the feature of end-of-chapter cases and readings to supplement text material and treat key subjects in greater depth. It includes a new chapter that touches on tourism as a force for world peace and examines future trends in the industry.
目次
- UNDERSTANDING TOURISM: ITS NATURE, HISTORY, AND ORGANIZATION
- Introductory Principles, Study Approaches, Importance, History, and Careers
- How Tourism Is Organized: World, National, and Regional Organizations
- How Tourism Is Organized: Industry Segments and Trade Associations
- MOTIVATION FOR TRAVEL AND CHOOSING TRAVEL PRODUCTS
- Pleasure Travel Motivation
- Cultural and International Tourism for Life's Enrichment
- Sociology of Tourism
- TOURISM SUPPLY, DEMAND, ECONOMICS, AND DEVELOPMENT
- Tourism Components and Supply
- Measuring and Forecasting Demand
- The Economics of Tourism
- Tourism Planning, Development, and Social Considerations
- ESSENTIALS OF TOURISM MARKETING AND RESEARCH
- Travel and Tourism Research
- The Consumer Market
- Tourism Marketing
- TOURISM PRACTICES AND PROSPECTS
- Consumerism in the Travel Industry
- Tourism's Future.
「Nielsen BookData」 より