Teaching science to children
著者
書誌事項
Teaching science to children
(Garland reference library of social science, v. 747 . Source books on education ; v. 35)
Garland Pub., 1993
2nd ed
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The past five years have witnessed a proliferation of books on science education for young children. The second edition of this highly regarded work updates original material on textbooks, activities books and science for the special child. Miriam Maracek's new chapter on the role of children's literature in learning establishes criteria for selecting the best science books for young learners. Also, a new chapter examines how the study of science contributes to the development of children's mental processes. In addition to an excellent text, over 100 recent books for practitioners and children are listed and annotated. Although the focus is on the early-childhood years from preschool through grade three, the book also includes materials suitable for the elementary school. An index is provided.
「Nielsen BookData」 より