Islam and tribal art in West Africa
著者
書誌事項
Islam and tribal art in West Africa
(African studies series, 11)
Cambridge University Press, 1980
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 178-185
Include index
内容説明・目次
内容説明
Most writers have assumed that the spread of the Islamic faith has tended to weaken and undermine the foundations of traditional African society and culture. In this interesting and original study Professor Bravmann re-examines and refutes the assumption that the aniconic attitudes of Islam, especially the prohibition of representational imagery, have had a detrimental effect on the visual arts in the areas of West Africa influenced by this universalistic faith. The strength and flexibility of West African societies and their art forms is clearly revealed in the major part of this study, which is devoted to a detailed examination of the impact of Islam upon traditional art in the Cercle de Bondoukou and west central areas of Ghana. The text is illustrated with numerous photographs showing a variety of art forms and masquerades in the region.
目次
- List of maps
- List of plates
- Acknowledgements
- Introduction
- 1. The Islamisation of West Africa
- 2. Muslim dogma concerning representational art
- 3. The syncretic nature of Islam: the survival of traditional art forms
- 4. History of the Muslim Mande in the Cercle de Bondoukoou and west central Ghana
- 5. Muslim relationships with traditional art in the Cercle de Bondoukou and west central Ghana
- 6. The Bedu masking tradition
- 7. The Gbain masking tradition
- 8. The Do masking tradition
- Conclusion
- Bibliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より