Perspectives on Mozart performance
著者
書誌事項
Perspectives on Mozart performance
(Cambridge studies in performance practice, 1)
Cambridge University Press, 1991
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
Perspectives on Mozart Performance, published during the Mozart bicentennial year, is the first volume in a new series. It includes essays by distinguished musicologists and performers, each exploring a different aspect of Mozart's music in performance. Several studies consider the eighteenth-century roots of Mozart's approach to performance and examine such issues as the role of ornamentation (Paul Badura-Skoda, Frederick Neumann), improvization (Katalin Komlos), cadenzas (Christoph Wolff), and Mozart's conception of tempos in a pre-metronomic age (Jean-Pierre Marty). Two studies examine Mozart's string writing (Jaap Schroeder) and the influence of his father's remarkably popular Violinschule (Robin Stowell). An essay by Peter Williams treats Mozart's use of the chromatic fourth and performance styles associated with that figura. Finally, the later, nineteenth-century response to Mozart is explored through the study of Mendelssohn's performances of Mozart (R. Larry Todd).
目次
- Preface
- Acknowledgements
- 1. Mozart's trills Paul Badura-Skoda
- 2. 'Ich praeludirte und spielte Variazonen': Mozart the fortepianist Katalin Komlos
- 3. Mozart's tempo indications and the problem of interpretation Jean-Pierre Marty
- 4. On the problem of cadenzas in Mozart's violin concertos Eduard Melkus
- 5. A new look at Mozart's prosodic appoggiatura Frederick Neumann
- 6. A performer's thoughts on Mozart's violin style Jaap Schroeder
- 7. Leopold Mozart Mozart revised: articulation in violin playing during the second half of the eighteenth century Robin Stowell
- 8. Mozart according to Mendelssohn: a contribution to Rezeptionsgeschichte R. Larry Todd
- 9. Some thoughts on Mozart's use of the chromatic fourth Peter Williams
- 10. Cadenzas and styles of improvisation in Mozart's Piano Concertos Christoph Wolff
- Indexes.
「Nielsen BookData」 より