Educating all the children : strategies for primary schooling in the South
著者
書誌事項
Educating all the children : strategies for primary schooling in the South
Clarendon Press, 1993
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Revision of a paper prepared for the World Conference on Education for All, held in March 1990, in Jomtien, Thailand
Includes bibliographical references (p. [313]-323) and index
内容説明・目次
内容説明
This study focuses on the problem of universalizing primary schooling in the developing world. In examining why this has not yet been achieved, the authors show that the educational and financial policies pursued by governments have critical importance, rather more than the overall resources available to them. The authors investigate how schooling for all could be achieved, drawing lessons from successful country cases, and modelling the cost and resource implications of educational expansion, under difficult policy conditions, for each country separately.
目次
- The problem outlined
- differential progress towards schooling for all - a cross-country analysis
- case-studies of educational reforms
- policy options for increasing access to schooling
- modelling the impact of reforms - cost and quality issues
- assessing the costs and financing of schooling for all
- aid to education and policy reform.
「Nielsen BookData」 より