The eloquence of color : rhetoric and painting in the French Classical Age
著者
書誌事項
The eloquence of color : rhetoric and painting in the French Classical Age
(The new historicism : studies in cultural poetics / Stephen Greenblatt, general editor, 18)
University of California Press, c1993
- タイトル別名
-
La couleur éloquente : rhétorique et peinture à l'âge classique
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Translation of: La couleur éloquente : rhétorique et peinture à l'âge classique
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
In this contribution to the theory of art, Jacqueline Lichtenstein discusses the importance of colour in reconciling ancient differences between rhetoric and painting. The visible world has been suspect since Plato accused the Sophists of relying on rhetorical show, of being in effect makeup artists. Before the 17th century, these differences were manifest in a valorization of design over colour. But in the 17th century, the image suddenly becomes an essential agent of thought. Rhetorical colour is revalued along with colour in painting, with cosmetics, and with all that belonged to the feminine, as a sensual force necessary to reconcile reason and pleasure, action and passion. Lichtenstein thus identifies a major shift in European theories of meaning, gender and the relationship between the world and the image.
「Nielsen BookData」 より