Inquiry in the social studies : theory and examples for classroom teachers
著者
書誌事項
Inquiry in the social studies : theory and examples for classroom teachers
(Social studies readings, no. 2)
National Council for the Social Studies, [1968]
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
この図書・雑誌をさがす
収録内容
- Preface, by R. W. Cordier
- Introduction, by R. F. Allen, J. V. Fleckenstein, and P. M. Lyon
- The act of discovery, by J. S. Bruner
- Some elements of discovery, by J. S. Bruner
- The concept of the structure of a discipline, by J. J. Schwab
- An inquiry into inquiries, by C. B. Cox
- A question about questions, by M. Collier
- In search of modes of inquiry, by H. M. Kliebard
- Learning through inquiry, by J. R. Suchman
- Reflective thinking, by J. Dewey
- A reflective model, by B. G. Massialas and C. B. Cox
- An inquiry exercise for world history, by B. G. Massialas
- The dialogue of discovery, by B. G. Massialas and C. B. Cox
- Inquiry and structure, by E. Fenton
- Louis XIV: the anatomy of absolutism, by J. M. Good and E. Fenton
- Inquiry approaches to learning concepts and generalizations in social studies, by C. Crabtree
- Suggested readings (p. 112-114)