Human diversity in education : an integrative approach
著者
書誌事項
Human diversity in education : an integrative approach
McGraw-Hill, c1992
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
This book attempts an integrated treatment of the various forms of human diversity found in schools: gender, racial, ethnic, class, language and handicap. It stresses the culture-learning (socialization) process: how individuals become functioning group members and how their cultural conditioning produces barriers to understanding and interacting with those who are "different" from themselves. The book is aimed at courses dealing with human diversity in education and "broadened" multicultural language, and social class differences. It may also appeal to many foundations instructors with an interest in diversity and inequality.
目次
- Part I Human diversity - a problem and an opportunity: human diversity and education - an overview
- the culture-learning process
- analyzing intercultural interaction
- communicating across culture
- influences in learning. Part II Human diversity - policy and practice: pluralism and educational policy - a brief history
- multicultural and bilingual education
- exceptionality in the context of diversity
- the experience of gender
- expanding educational boundaries. Part III Human diversity - emerging theory and practice
- the emerging educational community
- the transformation of curriculum
- the transformation of pedagogy
- transformation of school culture.
「Nielsen BookData」 より