The ethics of teaching
著者
書誌事項
The ethics of teaching
(Thinking about education series)
Teachers College Press, c1992
2nd ed
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 117-120) and index
内容説明・目次
内容説明
This revised and expanded Second Edition uses a new format to invite moral deliberation in the concrete contexts of specific ethical dilemmas. Each chapter is organized to challenge thinking. First, a hypothetical "case" is presented. This case is followed by a "dispute" in the form of a dialogue that points out salient ethical issues in an intuitive way. Next is a discussion of "concepts", which brings major ethical issues to bear. Then, "analysis" shows what decisions could ultimately be reached based from both consequentialist and nonconsequentialist perspectives. Finally, each chapter ends with additional similar cases for practice, discussion, and resolution. Chapters cover such timely issues as punishment and due process, intellectual freedom, equal treatment of students, democracy, relativism, deliberation, and reflective equilibrium. Throughout, emphasis is placed on the nature of ethical thinking: asking questions, exploring options, understanding various perspectives, and making decisions - the very type of thinking skills that teachers hope to nurture in their students.
「Nielsen BookData」 より