Technological innovation and the development of transportation in Japan
著者
書誌事項
Technological innovation and the development of transportation in Japan
(Technology transfer, transformation, and development : the Japanese experience)
United Nations University Press, c1993
- タイトル別名
-
Kotsu un'yu no hattatsu to gijutsu kakushin
交通運輸の発達と技術革新
大学図書館所蔵 全52件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published in Japanese in 1986 under the title Kotsu un'yu no hattatsu to gijutsu kakushin.
Bibliography: p. 287-290
Includes index
"United Nations sales no. E.92.III.A.3" -- t.p. verso
"HSDB-28/UNUP-551"
内容説明・目次
内容説明
Japan is currently at the forefront in the areas of high-speed rail transport and automobile manufacturing. Yet just over 100 years ago the movement of goods and people in Japan was largely carried out on foot and by ox cart. Covering 120 years, from 1867 to 1980, Japanese historians of transportation describe the creation of the modern transportation system we see today. Divided into eight historical stages, their survey traces the development of road, river, coastal and rail transport.
目次
- Traditional transportation systems
- transportation in transition (1868-1891)
- transportation in the period of railroad priority
- developing an independent transportation technology
- consolidating the transportation system (1922-1937)
- transportation during wartime (1938-1945)
- transportation in the post-war recovery period (1946-1954)
- new developments in transportation (1955-1980).
「Nielsen BookData」 より