Viva la libertà! : politics in opera
著者
書誌事項
Viva la libertà! : politics in opera
Verso, 1992
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 319-328) and index
内容説明・目次
内容説明
In this ambitious and wide-ranging book, Anthony Arblaster shows that attempts by many music critics to disregard or disparage opera's politics are at best delusory, at worst a political ploy. Writing with passionate enthusiasm, both for opera and for th ideals of freedom it has so often represented, he uncovers the political dimensions of a vast range of works, from The Marriage of Figaro to Nixon in China. Beginning with an investigation of opera in revolutionary France, Anthony Arblaster goes on to analyse Mozart's enigmatic politics, and to explore the work of Rossini, Bellini, Donizetti and, above all, Verdi, in the context of the Risorgimento. Further chapters examine Wagner's early radicalism and notorious anti-semitism, nationalism in Russian, Czech and English opera, and the weaknesses of Puccini and Strauss. He also discusses the place of women in opera, and concludes with a fascinating survey of the treatment of everyday life in opera and musicals, from Dallapiccola to Sondheim.
「Nielsen BookData」 より