The invisible faculty : improving the status of part-timers in higher education
著者
書誌事項
The invisible faculty : improving the status of part-timers in higher education
(The Jossey-Bass higher and adult education series)
Jossey-Bass, 1993
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 309-315) and index
内容説明・目次
内容説明
This book presents a stunning portrayal of the complexities of part-time faculty and their working conditions, and an exemplary set of practical but universally applicable recommAndations for change. ?Ellen Earle Chaffee, vice chancellor for academic affairs, North Dakota University System
目次
1. Confronting Myths and Realities About Part--Time Faculty Members Part One: The Current Environment for Part--Time Faculty 2. Who Are the Part--Time Faculty? 3. Employment Profiles of Part--Timers 4. External Forces Affecting Part--Time Employment 5. Money and the Use of Part--Time Faculty 6. When and Why Institutions Employ Part--Timers 7. Employment Policies and Practices 8. Participation in the Academic Community Part Two: Enhancing Education Through the Use of Part--Time Faculty 9. Recognizing the Changing Context of Academic Employment 10. Using Part--Timers to Achieve Educational Objectives 11. Developing Fair Employment Policies and Practices 12. Investing in Human Resources 13. From Invisible to Valued: Creating a New Reality for Part--Time Faculty Resources: A. Site Institutions B. Questionnaires Used in Campus Interviews
「Nielsen BookData」 より