The lexicon in acquisition
著者
書誌事項
The lexicon in acquisition
(Cambridge studies in linguistics, 65)
Cambridge University Press, 1993
大学図書館所蔵 全110件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 260-292
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
Without words, children can't talk about people, places, things, actions, relations, or states, and they have no grammatical rules. Without words, there would be no sound structure, no word structure, and no syntax. The lexicon is central in language, and in language acquisition. Eve Clark argues for this centrality and for the general principles of conventionality and contrast at the core of language acquisition. She looks at the hypotheses children draw on about possible word meanings, and how they map their meanings on to forms. The book is unusual in dealing with data from a wide variety of languages, in its emphasis on the general principles children rely on as they analyse complex word forms, and in the broad perspective it takes on lexical acquisition.
目次
- 1. The lexicon: words old and new
- Part I. Lexical Acquisition: 2. Early lexical development
- 3. The mapping problem
- 4. Conventionality and contrast
- 5. Pragmatic principles and acquisition
- 6. Transparency and simplicity
- 7. Productivity
- Part II. Case Studies of Lexical Innovation: 8. Words for things
- 9. More words for things
- 10. Words for agents and instruments
- 11. Words for actions
- 12. Words for undoing actions
- Part III. Conclusion: 13. Issues for acquisition
- Bibliography
- Index of names
- Index of subjects.
「Nielsen BookData」 より