Music since 1945 : issues, materials, and literature
著者
書誌事項
Music since 1945 : issues, materials, and literature
Schirmer Books , Maxwell Macmillan Canada , Maxwell Macmillan International, c1993
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 489-496), discography (p. 497-510), and index
内容説明・目次
内容説明
This text presents a challenging and comprehensive survey of the music of the postwar periods. Written in a concise and engaging style, the authors encourage students to re-examine aesthetic assumptions and cultural biases as they explore the rich diversity of music in our time.
目次
Preface. Acknowledgments. Introduction. PART I: PRECEDENTS, INFLUENCE, AND EARLY POSTWAR TRENDS. 1. Composers and Audiences. 2. Precedents and Influences Music from 1890 to 1945. 3. New Ways of Listening: The "Loudspeaker Revolution". 4. New Concepts and Tools. 5. The Early Postwar Years. 6. Pieces for Study I. PART II: NEW AESTHETIC APPROACHES. 7. "Order" and "Chaos". 8. The Electronic Revolution I: Tape Composition and early Synthesizers. 9. Multimedia and Total Theater. 10. Texture, Mass, and Density. 11. Non-Western Musical Influences. 12. Pieces for Study II. PART III: MORE RECENT DEVELOPMENTS. 13. Collage and Quotation. 14. The Resurgence of Tonality. 15. New Views of Performance: Space, Ritual, and Play. 16. Process and Minimalism. 17. The Electronic Revolution II: Computers and Digital Systems. 18. Pieces for Study III. PART IV: ISSUES AND DIRECTIONS. 19. Notation, Improvisation, and Composition. 20. Composers and National Traditions. 21. Pieces for Study IV: A Panorama of Works by Genre. Select Bibliography. Select Discography. Index.
「Nielsen BookData」 より