George Eliot and the conventions of popular women's fiction : a serious literary response to the "Silly novels by lady novelists"
著者
書誌事項
George Eliot and the conventions of popular women's fiction : a serious literary response to the "Silly novels by lady novelists"
(American university studies, ser. 4 . English language and literature ; v. 148)
P. Lang, c1993
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [175]-178
内容説明・目次
内容説明
This work uses George Eliot's essay, Silly Novels by Lady Novelists as a guide for examining Eliot's response to the literary conventions prevalent in Victorian women's fiction. In her essay, Eliot refers to six popular novels, which are now extremly rare. This work is the first to examine these novels and the role that their conventions play in Eliot's own fiction. Accordingly, Adam Bede is seen within the context of Evangelical fiction. The mill on the Floss is viewed as a oracular novel, and Middlemarch is compared to the mind and millinery novels. Eliot's essay and silly novels she discussed thus provide a new way of measuring her fiction by her own yardstick.
「Nielsen BookData」 より