Totalitarian art : in the Soviet Union, the Third Reich, Fascist Italy, and the People's Republic of China
著者
書誌事項
Totalitarian art : in the Soviet Union, the Third Reich, Fascist Italy, and the People's Republic of China
Collins Harvill, 1990
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [371]-394) and index
内容説明・目次
内容説明
In this study of the art of Stalinist Russia, Nazi Germany and Fascist Italy, the author describes the way the avant-garde and modernistic movements of the early 20th century which sought to create new artistic forms of mass appeal, were quickly expropriated by dictatorial regimes. In the Soviet Union, and later in Maoist China, theories of mass artistic appeal were used to export the Revolution. In Nazi Germany and Italy they reflected the putative grandeur of the epoch. All too often art became a means of oppression and the servant of the cult of personality. The author was born in Russia but left for the West in 1972. He has written a book on Hieronymus Bosch and co-written a study of Picasso.
「Nielsen BookData」 より