Teachers, schools, and society
著者
書誌事項
Teachers, schools, and society
McGraw-Hill, c1994
3rd ed
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Designed for introductory courses in teacher training, this text covers aspects of American education: the realities of teaching, the operation of schools, the fundamentals underlying teaching and schooling, and the debated issues. Topics receiving increased attention in this edition include student diversity, educational inequality, school reform, co-operative learning, and cognitive/constructivist views of teaching and learning. Special attention has also been given to the topic of student diversity.
目次
- Part 1 Teachers: becoming a teacher
- effective teaching
- student diversity. Part 2 Schools: the history of American education
- what are schools for?
- what students are taught in schools
- controversy over who controls the curriculum
- the social side of school
- good schools. Part 3 Foundations: school governance
- school law
- financing America's schools
- philosophy of education. Part 4 Issues and trends: the struggle for equal educational opportunity
- contemporary social forces and children at risk
- today's reforms, tomorrow's schools.
「Nielsen BookData」 より