Batteries of life : on the history of things and their perception in modernity
著者
書誌事項
Batteries of life : on the history of things and their perception in modernity
(Weimar and now : German cultural criticism / Martin Jay and Anton Kaes, general editors, 4)
University of California Press, c1993
- : cloth
- タイトル別名
-
Batterien der Lebenskraft
Batterien der Lebenskraft : zur Geschichte der Dinge und ihrer Wahrnehmung im 19. Jahrhundert
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First published as Batterien der Lebenskraft: zur Geschichte d. Dinge u. ihrer Wahrnehmung im 19. Jh. (Giessen : Anabas-Verlag, 1984)."--T.p. verso
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Reflecting on the technological age, poet Rainer Maria Rilke wrote of the intense emotions with which people can endow manufactured objects. We seem to "charge" the world of things as we would a battery. Now German art historian Christoph Asendorf explores this transformation of human sense perception in the industrial age and contributes to a new understanding of European culture and modernity.
Drawing from literature, painting, architecture, film, philosophy, anthropology, and popular culture, Asendorf offers rich analyses of works by Manet, Baudelaire, Monet, Zola, Benjamin, Heidegger, and Duchamp. These close readings are combined with a montage of key cultural images and events ranging from Paxton's Crystal Palace to the introduction of electricity. The result is a striking account of the emergence of consumer culture within the developing commodity economy of modern Europe.
Certain to challenge the mono-disciplinary perspectives of many specialists, this book will interest historians of art, culture, literature, science, and technology.
「Nielsen BookData」 より